大きくする 標準 小さくする

英語クラス 2012/9

9月29日 英語クラスのコメント

投稿日時:2012/09/29(土) 15:48

◇マーク先生からのコメントです。
 

Today the Honors class looked at giving directions, and analyzed a set of directions with questions that relied on logic and a little mathematics. They also wrote directions from the main gate of their schools to their classrooms. Afterward they gave verbal directions from their nearest station to their home or school.


The Standard and Advanced classes looked at differences in room arrangements and furniture. The Advanced class also looked at making judgments regarding which arrangements were better and why.
 

◇英語上級クラスは、二学期になってから人数が増えてきました。かえつの英語入試を検討している方も多いのではないかと思います。KSSでも授業がなるべく対策につながるように配慮していきます。

英語上級者向けクラスのレベルが上がります

投稿日時:2012/09/24(月) 17:49

◇現在英語上級者クラスに参加している子どもたちは、ほとんど全員が帰国生または英語での授業を長く経験している子どもたちです。

◇KSSでは、これまでも経験者であることを前提にして授業の進行をしていましたが、かえつ有明中のA-1選考が11月25日に迫っていることから、授業レベルを上げることにしました。

◇かえつ有明中帰国生入試の過去問題をご覧になった方や、体験授業に参加された方は、よくご存知だと思いますが、かえつ有明の帰国生クラスでは、かなり高いレベルの英語力が要求されます。単に単語等が難しいというだけではなく、Critical Thinkingを取り入れている点が特色です。

◇KSSでは入試対策だけをするわけではありませんが、かといって2ヶ月後に近づいている入試を無視するわけにもいきませんので、まずは上級者向けクラスのレベルを10月から上方修正することにしました。ご理解のほど、よろしくお願いいたします。

9月1日 英語クラスのコメント

投稿日時:2012/09/01(土) 16:05

◇今日は二学期最初のKSS授業でした。マーク先生からのコメントです。

Today the Honours Class studied would, could and should and wrote some advice for people the same age who are studying English. The work was challenging but there were some excellent examples of writing.
 
The Standard Class learned how to describe objects using colours and materials. This was done well and the writing was completed very well.

◇帰国生の多い英語上級者クラスでは、生徒が積極的に発言していました。英語初心者クラスは、発言こそ目立ちませんが、内心では先生の言葉をきちんと受け止め、理解は進んでいるようです。